The Best Followers

18 August 2010

-Bila Otak Dah Tak Berfungsi

Sakit hati bila Tuya baca paper2 lately ade je kes buang bayi..ngamuk x tentu pasal.kebetulan pagi2 ni tgk MHI tv3 berbincang pasal topik amuk ni..

Macam bermusim n berepisod2 lak kisah amuk ni..melibatkan nyawa lak tu..bunuh cedara kan org..memang sakit betu la org2 ni..

Kenapa la deorg ni kan..yang nyatanya,berita seminggu dua ni melibatkan kaum2 Adam..sakit jiwa ke ape ek??ade yang berpendapat,deorg ni ade psikatri disorder..ade yang dengar suara2 dr alam lain,suh wat mcm tu..

Mengerikan..minta dijauhkan la kan..Tuya dulu ade jiran kat kg yg ade penyakit mcm ni..kalau mengamuk memang x ingat2...sampai polis tangkap bawa dok lokap..skang dah dok kat Hospital Bahagia,Tampoi..


ni Harian Metro hari ni..kejam..


ni cite Ahad lepas..yang kes masa bersahur tu..na'uzubillah..


ni lak pasal simbah asid kat anak bini..kat Utusan

nampak sangat tahap kesihatan mental masyarakat kita skang ni makin membimbangkan..ape2 pun bulan2 pose ni elok la dekatkan diri ngan Allah..banyak2 ngingat Allah bila nak marah tu kan..ingatan utk kawan2 dan diri Tuya sendiri..semoga amalan kita di terima..



7 comments:

Mama Hanim said...

tu la kan.. nape makin teruk 'masalah kejiwaan' di malaysia skang ni..
yg heran tu bila ada kes yg normal tp perbuatan lbh teruk dri si gila..

YanDarwisy said...

mcm2 bende pelik x masuk akal berlaku sejak akhir2 ni. Bila perasaan mendahului akal, mcm tulah...

sz | m.s.s said...

jarang dengar amuk2 ni drpd orang perempuan kan tuya..lebih waras berfikir kot...
sedih...

~~ciklinn~~ said...

tak suka tak suka tak sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nilah kalu akal dirasuk setannn kesiann kat anak2 kannn

Ivy Metaga said...

kesian kan, macam2 benda pelik2 berlaku

Drama Mama said...

haish! macam2 sebenarnya yang dah terjadi kat masyarakat kita nih kan. ditimpa bencana...iman kita semakin menipis agaknya sebab tu ditimpa macam2 bencana. wallahualam!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

CuTeMiUt78 said...

betul tu,.. ish.. kadang bila baca jd geram je