The Best Followers

19 August 2010

-Senget??

n3 awal pagi sebelum azan subuh..sambil2 tunggu azan ni,memblog la jap..Tuya rasa x sedap badan je dr lepas berbuka semalam..mcm senak perut,sakit ulu hati..

semalam lepas buka,x sampai 1/2 jam,habis sume makanan yg Tuya makan kuor..bukan makan ape sangat pun,minum soya n makan roti john je..habis sume kuor x sempat di hadam..pastu rasa sebu je perut..nape tah..

mggu lepas Tuya balik kg,Tuya g berurut ngan bidan yg mmg selalu urutkan org lepas bersalin..masa Tuya banak dulu pun,dia gak le yg urutkan..dia urut perut Tuya n cakap peranakan Tuya senget..erkkkk!!!!ade gak ke peranakan senget??pastu dia kata mcm bengkak..masa dia urut tu,Tuhan je la tau cm ne sakitnya..siap dia sound.."macam ne la nak beranak lg kalau dah senget Yang oiii"..Tuya sengih je la..

betul ke ade peranakan senget ek?yang Tuya biasa dengar peranakan jatuh @ turun..ermmm..ade sape2 yang leh bgtau Tuya x kesahihannya?

15 comments:

ber_u_wang said...

wah akak ipar dah urut tu.. leh la pas ni dpt anak sedara erk..


semoga akak ipar kembali ok .

azieazah said...

Elok lah berusaha berikhtiar begitu. Mana tahu, ada rezeki nanti. InsyAllah.

cik GULA-gULA said...

doa kami mengiringi..

el said...

jom join aku la tuya hahahaha
senget eh..yelah kalo jatuh tu penah la dgr...ish sakit tu baik g cek doktor xray tgk..peranakan jgn men2 wooo

sz | m.s.s said...

adehhh..
ntah ek hal2 urut2 ni akak pun tak berapa reti..
better p scan / jumpa pakar sakit puan terus...

kuntumz said...

mgkin juga ckp bidan tu btoi tpi klo nk kan kepastian better g pakar sakit puan...
harap2 tak der per yg membahayakan...

sedapnya bila kene berurut kan??badan rs ringan jer...

fiQfrozen said...

sis..jaga diri k..
em peranakan senget tuh mmg ade pon..try goolge...
tp mmg ade.

tke care.jgn wt kje berat2.

~~ciklinn~~ said...

ada peranakan senget... linn pun pernah gak kena camtu.. skait jer sebelah sblm urut..

caluk@cencaluk said...

kau tido senget tak err ade kena mengena ke he he

TuYa said...

beruwang :
kalau ade rezeki x kemana ek..



kak azie :
usaha selagi termampu ni..lama sangat dah x menambah ahli kuarga..




haniem :
tq yer..amin..




el :
mana leh ko je meletop sesorg tahun depan..aku nak gak..heheheh..



kak sz :
ingatnye mmg nak refer pada yang tau..nak g doc..tapi takut..huhuhu

TuYa said...

Jia :
sedap kena urut..tapi sakit badan 1st day tu..lepas 2 tu,mmg ringan je..



MuT :
tenkiu..lamanya x singgah sini ek..



ciklinn :
mcm ne ciklinn betulkan semula ek?ni dah senget bape banyak darjah tah,lama beno x berurut..



caluk :
x de maknanya ade kena mengena..ko yang nak mengena nih..heheh..sihat?

CuTeMiUt78 said...

salam singgah sini.. selamat berpuasa..
eemmm tak pernah plak dgr peranakan senget.. klu jatuh tu pernah gak la.. apapun.. semoga sihat2 hendaknya

S@Y@NGH@SNI said...

yus pun pernah..
ada ker tkg urut tu kata rahim lari kekanan...
kanan maner ntah..
har..har..har...

Hamzah Ian said...

tak tau jugak.. hehehe

en_me said...

senget x pernah dengar.. kalo songsang biasa lohh.. uhuhu