The Best Followers

25 August 2010

-Serabut jugak mikir

Sedar tak sedar dah 15 hari kita berpuasa..sekejap je rasa dah setengah bulan..lagi 15 hari,Insyaallah kalau x de pe2 kita akan beraya..masa skang ni cepat betul berlalu tanpa kita sedar..x alih2 dah 25hb,nak abis bulan 8 dah..nak masuk bulan 9,lagi 3,4 bulan nak masuk tahun 2011..ishhhh..cepatnya..

macam ne ngan persiapan raya?dah sopin2 ke?dah wat kuih raya ke?Tuya ni sopin blom lg,kuih raya tu ade la sejenis dua yg dah siap..disebabkan Tuya beraya kat Kelantan tahun ni,Tuya kena la siapkan kuih raya utk umah mak Tuya awal sket..mgkin mggu ni Tuya balik Jhr hantar kuih raya..mmg dah jadik kewajipan Tuya wat kuih raya utk rumah mak..boleh koma adik2 Tuya kalau x de kuih raya ahkak dia ni..hik hik hik..

dalam sibuk2 nak beraya ni kan,Tuya lak harap2 le Tuya x disenaraikan utk menjaga peksa UPSR..kalau kena jaga,confirm cuti raya seciput je..jangan le nama Tuya ade kat list..x nak jadi pengawas peksa!!!!nak raya!!!!

ni,Tuya memang ade kemusykilan sangat2..nak tnya le ngan kawan2..org skang ni kawin,beranak pinak utk ape ek?dah dapat anak comel lote,dibuang,di bunuh..semalam ade lagi cite pasal bapak sembelih anak sendiri..adoiiiii..wat pe la wat anak,bela bg besar elok sifat tapi hanya utk di sembelih,di zalimi???x puas hati betul tau..

Eri kata memang ramai sakit mental skang..tu la yang harus dibayar utk menjadi negara maju agaknya..kena ramai org yang berpenyakit mental..ishhhh!!!!

8 comments:

sz | m.s.s said...

hihii...
boleh "koma" tu adik2 taak dpt air tangan kakaknya ek..sabo je la teacher tuya ni...

betul la, sedih betul tgk berita mlm td, tu sumer bertindak di luar kewarasan...kesian budak kecik tu agaknya nangis2 ke hapa, bapak dia stress terus disembelih anaknya..aduiii..ingat ayam ke...

TuYa said...

kak sz :
akk awal2 dah gelak ek..
koma kak bebudak kat rumah tu kalau x de kuih raya Tuuya..ngeh ngeh..

anak ayam tu pun x leh disembelih kak,x cukup umur..tu sume kan tanda2 dunia akhir zaman..nak kiamat dah ni..

azieazah said...

Weyyy TUYA sayanggg... UPSR tu 12 Syawal lerrr.. Sempat ler kalu nak beraya puas-puas.. heheheeh
(ni ayat orang dengki nihhh) hahahahaha

TuYa said...

kak azie :
walaupun 12 syawal,mesti kena g skolah awal dulu..akk jangan le...Tuya x mo jaga peksa..nak beraya!!!!!dah le timur selatan..haihhh..

ber_u_wang said...

akak ipar buat kuih apa erk




nakkk

al-lavendari said...

kalau difikir2kan gejala-gejala yang berlaku sekarang ni, memang semak kepala.

dadah, ragut, rempit, bohsia, rogol, zina, mabuk, rasuah, judi, buang anak ....

cukuplah!

J@J@ / Bini The Rock said...

dah siap kuih raya ke?? waaa..boleh datang nih.. heheh

hhmmm..sedey la sgt bila bapak sdri pegi sembelih anak dia sampai hampir putus kpala anak tu. Jahil agama org skrg ni kan...bila bermasalah je..anak2 la kena habuannya!

ntahlah....

TuYa said...

beruwang :
kuih tart gulung,almond london..heheheh..nak ke??meh datang rumah,bawa duit raya utk abang aMaD ye uncle..



aL :
dunia dah terbalik n lintang pukang..



kak JaJa :
siap baru 40% je kak..raya nnti kalau Tuya balik BP,Tuya g umah akk ek?hehheh