The Best Followers

19 October 2010

-Sakit menghapuskan dosa kecil..

Tuya mc keja 2 hari..semalam ngan hari ni..Mc sbb sakit..sakit pe lg le Tuya ni..hehehhe..BEGUK..bukan beruk..alah,beguk ni sakit bengkak kelenjar tirod kat leher tu le..petang Ahad lg Tuya dah rasa x selesa..nak telan air pun rasa sakit,ingatkan sakit tekak..pastu malamnya dah x leh nak nganga mulut bebesar..nak menoleh pun dah rasa mcm susah sangat..macam cipan je rasa..


tak tahan dah sakit,Eri bawa g klinik..doc check,dia kata iodine kurang dalam badan Tuya..tu sbb jadi bengkak kelenjar tirod..Tuya tanya la doktor tu,nape leh kurang iodine dalam badan Tuya..dia kata biasanya kurang makan sayur,sbb dalam sayur banyak iodine..pulak!!!Tuya kurang makan sayur ke?ishhh!!

dah si Eri bising2 pastu..dia kata sbb Tuya diet x seimbang la Tuya kurang zat makanan..pot pet pot pet..sampai dia kata,x yah nak diet beriya la Yang,B x de lari cari lainnya..masalahnya bukan Tuya takut dia cari lain,Tuya ni dah x selesa ngan tumbesaran diri yg semakin membesar,tu sbb diet sket..x kan la sbb Tuya diet sket je dah kena beguk bagai???saja je la dah nak kena kan??[org lelaki x kan paham ]

doktor ade bg ubat sapu n ubat makan..bgtau ngan mak Tuya,dia suh bancuh nila serbuk ngan cuka,pastu sapu kat leher tu..Try dah td,sejuk je..alhamdulillah,bengkak dah semakin surut..dapat Mc 2 hari..suka!!!!esok bru g sekolah..heheh..


**dalam sakit2 bengang sume,Tuya ade melawan cakap Eri semalam..asal cakap Tuya pun lawan..masa melawan tu x rasa bersalah pun,dah sampai rumah,bila dia tolong sapu ubat sume,baru terasa amat2 bersalah mcm nak daftar sendiri g jel.hikhikhik..emosi x terkawal..ye la,org tengah sakit,dia lak wat ceramah bebas dalam keta..Tuya minta maaf td,dia kata 'dia dah maafkan sebelum Tuya wat salah pun..cehhh!!!ayat skema x ingat..berdosa lawan cakap suami..insap!!



7 comments:

ber_u_wang said...

abang ipar memang cool.....

kena jaga badan gak jgn byk lemak nanti susah nak dapat anak sedara.. he he

Ciklinn said...

alahai kesiannyer..dapat ku rasa sakit beguk tu... masa kecik2 dulu mak ciklinn buat rantai pakai terung pipit... heheh

sz | m.s.s said...

semoga tuya cepat sembuh la ye...
sedangkan klu tido "tersalah bantal" tu pun sakit leher, inikn plak bengkak ye...

sw33tdarling said...

beguk tu cemana erk..? rasanya masa kecik2 dulu pernah kena kut, yang diorang sapu ngan nila kat leher tu kan?

get well soon, yaa Tuya!

kuntumz said...

get well soon tuya..
aah dulu ms jia kene beguk pun buh ubat nila campur cuka...mmg mujarab..
hhehhe..jgn melawan ckp somi..tak baik.(peringatan utk dri sendiri juga)

TuYa said...

cik aTan :
memang cool..dia x cakap ape2 pun,kita dah rasa bersalah..huhuhuhu..



ciklinn :
sakit..x pernah kena lg ni..pes time..



kak sz :
nasib bek dah ok kak..dah leh cakap kuat2..kalau x sunyi je rumah nih..hehehhe..



sw33tdarling :
beguk yang jenis bengkak kat leher n rahang tu..memang org dulu2 letak nila..



Jia :
letak nila n cuka sejuk sangat kan rasa..memang dosa lawan cakap somi..tapi kdg2 mcm x paham2 je kan..nak jugak melawan..heheheh

YanDarwisy said...

yan cuba utk berdiet sebab naik 4kg. Sgt berani bukan...tapi selalu kecundang. lately ni x tahan laparrrr.:(