The Best Followers

01 June 2011

-Ni baru betul kan???

SIMFEROPOL (Ukraine): Seorang remaja perempuan dilaporkan direjam hingga mati mengikut undang-undang syariah selepas dia mengambil bahagian dalam pertandingan ratu cantik di Ukraine.

Media melaporkan, mayat Katya Koren, 19, ditemui di sebuah kampung tidak jauh dari rumahnya di wilayah autonomi Crimea.


Rakan Kayta berkata, remaja itu memang gemar mengenakan pakaian mengikut fesyen semasa dan menyertai pertandingan ratu cantik berkenaan baru-baru ini.

Kata mereka, Katya mendapat tempat ketujuh dalam pertandingan itu.


Media melaporkan, mayat remaja itu yang cedera teruk ditemui ditinggalkan dalam kawasan hutan.


Mayat itu ditemui seminggu selepas Katya dilaporkan hilang.

Media melaporkan, polis kini memulakan siasatan terhadap kes pembunuhan itu dan sedang menyiasat tiga pemuda Islam yang dikaitkan dengan kejadian berkenaan.


Sumber berkata, pemuda terbabit menganggap kematian Katya itu dibenarkan mengikut hukum Islam.

Katanya, seorang daripada suspek dikenali sebagai Bihal Gaziev, 16, menganggap Katya melanggar undang-undang syariah.


“Bihal berkata, dia tidak kesal merejam Katya hingga mati,” katanya. - DM

5 comments:

ainnoraini said...

selamat malam tuya...
bagus jugak n3 ni...tapi kat sini selamba jer pakai baju tapi mcm berbogel...pakaian mcm tu lagi dibanggakan adalah...

TuYa said...

kak ain,
cuba kat negara kita ni di buat mcm tu..
maunya haru biru banyak tunjuk perasaan protes macam2 kot..hehehhe

CGG said...

ngerinye...

sW33tdARLiNG said...

uiihhh seram!

Sz said...

nak rejam tu dah betul..
cuma kena ikut hukum/peraturannya la pula..
takleh la main rejam pastu p tinggal je mayat tu...